Marele mic dejun


Când te gândeşti că unii dintre noi nu iau micul dejul deloc sau că alţii îl iau, dar în mare grabă, te gândeşti că lume-i foarte grăbită şi nu mai are timp nici să mănânce. Pentru foarte mulţi dintre noi, din păcate, micul dejun a ajuns un lux pe care atunci când ni-l permitem, nu ştim cum să facem să-i acordăm cât mai puţin timp. Încerc să mă auto-educ în sensul ăsta şi să fac tot posibilul fie şi să mă trezesc cu  10 minute mai repede, numai să am timp să-mi fac ceva gustos şi sănătos şi să mai şi mănânc stând frumos jos la masă, şi nu în timp ce cu o mână mă machiez şi cu cealaltă mă îmbrac.

Cât timp am fost acasă, micul dejun n-a fost o problemă pentru mine – exista tot timpul cineva care punea de mâncare dimineaţa pe masă pentru toată lumea şi singura mea sarcină era să dau prin bucătărie şi să mă servesc. Dar odată ce-am ajuns la facultate, m-am trezit fără mama şi bunica şi m-am trezit că trebuie EU să am grijă să-mi fac de mâncare, dacă vreau să mănânc. Şi credeţi-mă, de obicei dimineaţa chiar vreau să mănânc, pentru că sar peste cină de multe ori şi mă trezesc flămândă ca un lup.

Şiiii, cum nevoia te învaţă tot timpul, am căutat şi inventat tot felul de combinaţii de alimente bune de mâncat dimineaţa, sănătoase, care să nu-mi ia foarte mult timp să le prepar, dar care să-mi şi ţină de foame măcar până la sfânta supă de la amiaz. Uite care sunt preferatele mele:

  • Ovăz cu banane sau miere – 50-60 de grame de ovăz le pun într-o văsişor cu apă fiartă şi amestec până se face ca o budincă, pe foc [nu trebuie foarte multă apă, să nu le îneci, şi în mod normal ar trebui să-ţi ia maxim 2 minute de amestecat până la închegare]. Dacă simţi că n-a ieşit bine şi are gust de apă, mai adaugi ovăz. După asta, pisez cu furculiţa o banană într-un bol micuţ, pun ovăzul de pe foc peste şi amestec bine. Iese o mâncărică delicioasă, care ţine de foame destul de bine. Dacă nu aveţi banane, puteţi adăuga în compoziţia de ovăz şi apă de pe foc 1 sau 2 linguriţe de miere – deliciu!😀 Avantajul acestui mic dejun este că e săţios, dezavantajul însă ar fi că poate ajunge uşor la 350-400 de calorii, în funcţie de cât ovăz pui şi de cât e de mare banana. Nu ştiu cât e de populară în România metoda asta de a amesteca ovăzul cu apă (eu n-am mâncat niciodată aşa cât eram acasă, amestecam cu lapte eventual), dar aici o mănâncă toată lumea în felul ăsta şi e o nebunie la gust, nu altceva😀
  • Lapte cu cereale + banană – omniprezentele cereale cu lapte există şi în meniul meu, dar ca să nu le fac atât de plictisoare, mănânc şi o banană în paralel [le iubesc, după cum puteţi observa😆 )
  • Pâine prăjită cu unt/gem + ou fiert + ceai verde – ouăle le fierb de seara, pentru că niciodată n-am răbdare să stau dimineaţa 20 de minute lângă ele până se fac. Dimineaţa prăjesc doar 2 felie de pâine, pun puţin gem sau unt pe ele şi gata. Cea cu gem merge foarte bine cu ceaiul, iar cea cu unt cu oul.
  • Mămăligă cu iaurt – nu ştiu care e cea mai ortodoxă😆 metodă de a face mămăliga, dar eu când am încercat prima dată acum câteva săptămâni am pus doar apă la fiert şi am adăugat mălai (şi sare), amestecând tot timpul, până când am obţinut o compoziţie care mi se părea mie potrivită. Dacă pun o cană de apă de 200-250 ml, nu-i ia mai mult de 2 minute să se închege o cantitate de mămăliguţă îndeajuns pentru o persoană. Iaurt low fat din belşug pe deasupra şi am făcut în 5 minute o minunăţie de mâncare. Avantajul – e foarte săţioasă.

Lista mea pentru mic dejun e deschisă, îmi place să caut şi să experimentez multe chestii – numai să-mi vină vreo idee, că a doua zi o şi pun în practică😀

Opţiunile mele aici sunt destul de limitate, pentru că nu-mi prea place mâncarea englezească de fel şi mă feresc să cumpăr din magazine chestii pre-ambalate pentru că sunt adevărate bombe calorice, aşa că trebuie să-mi caut ingrediente şi să-mi fac mâncarea precum acasă. Nu e asta o problemă, bineînţeles, problema e că aici nu prea poţi să te bazezi nici măcar pe o roşie sau un castravete – toate sunt groaznic de scumpe şi au gust de carton.

Voi ce mâncaţi la micul dejun?